Česká dopravní technika má novinky

Firma Zemědělská a dopravní technika s. r. o. byla založena v roce 1993, ale její kořeny sahají až do roku 1948. Od počátku se zabývá vývojem a výrobou dopravní techniky a dnes funguje ve dvou provozech v Novém Veselí a Bystřici nad Perštějnem. Celkem zaměstnává 120 pracovníků a zabývá se i zakázkovou strojírenskou výrobou.

Novinky v sortimentu

Zatímco systém nosičů různých nástaveb MEGA je v sortimentu společnosti již stálicí, nedávnou novinkou je řada jednoúčelových dozadu nebo dvoustranně sklápěných návěsů, které dostaly souhrnný název NS Line. První vlaštovka se proletěla už po expozici na výstavě Země živitelka v roce 2017, tenkrát ještě jako Mega 33 Easy, ale do sériové výroby se dostala až o dva roky později jako největší stroj řady NS Line model NS 33.1. Řada NS Line zahrnuje nově tři modely lišící se primárně v nejvyšší technicky přípustné hmotnosti. Model NS 18.1 nabízí nejvyšší přípustnou hmotnost 18 500 kg, model NS 23.1/2 23 000 kg a konečně NS 33.1 má nejvyšší přípustnou hmotnost až 33 000 kg. Všechny stroje se vyznačují robustním rámem z pevnostní oceli a jsou postaveny buď na tandemovém, nebo tridemovém podvozku. Vyznačují se nízko položeným těžištěm a velmi dobrou stabilitou v těžkém terénu i na rozbitých cestách. K dispozici jsou pak různé typy odpružení: mechanické, hydraulické i pneumatické.

Tři nové modely  

Model NS 18.1 má podvozek s dvěma robustními nápravami od renomovaného německého výrobce BPW. Podvozek je odpružen mechanicky a stejně jako u všech vozů NS s mechanicky odpruženým podvozkem je možné přitěžování zadní nápravy. Na podvozku leží korba vanová dozadu sklopná o objemu 17 m3. Montáží nástavků, které jsou za příplatek, lze objem navýšit až na 22 m3.

Model NS 23.1 má rovněž dvounápravový podvozek s nejvyšší dostupnou nosností. Může být odpružen buď mechanicky, tak jak je tomu u NS 18.1, ale i hydraulicky nebo pneumaticky. Pneumatické odpružení zajišťuje nejen schopnost nastavit výšku návěsu, ale přináší též vysoký jízdní komfort. Aby bylo docíleno ještě větší stability, jsou zadní měchy při sklápění vyprázdněny. Korba pojme až 25 m3 materiálu a je dozadu sklopná nebo je dozadu a vlevo sklopná, přičemž u dvoustranného sklápění je ve standardu hydraulické zajišťování bočnic. S nástavky lze objem zvětšit až na 32 m3.

Největší model NS 33.1 je postaven na třínápravovém podvozku, který je mechanicky nebo hydraulicky odpružený. Hydraulický agregát podvozku nabízí, co se stability týká velmi dobré jízdní vlastnosti a dále možnost nastavení výšky podvozku. Díky tomu je možné udržovat konstantní výšku podvozku bez ohledu na náklad. Velkou výhodou je obrovská nosnost podvozku i celého návěsu. Korba modelu NS 33 je buď dozadu sklopná, nebo dvoustranně sklopná, a její objem činí 36 m3, s nástavkami 45 m3.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *