Efektivní odvoz balíků

Český výrobce zemědělské techniky společnost SMS Rokycany je známá především v segmentu výroby strojů pro zpracování půdy a strojů pro obnovu a údržbu luk a pastvin. Ve svém portfoliu má ale zajímavé samonakládací přepravníky balíků slámy, sena nebo senáže. Jedním z nich je model Porto V15, který je specialistou na přepravu válcových balíků a najednou jich uveze až patnáct kusů.

Sklizeň sena, slámy i senáže je často spojena s lisováním materiálu do válcových nebo hranolových balíků. Je to dáno nízkou měrnou hmotností, což činí veškerou manipulaci a dopravu neslisovaného materiálu ekonomicky neefektivní. Pro dopravu balíků z pozemku pak může sloužit vůz ve spolupráci s manipulační technikou. Nejefektivnější technologií je ovšem přepravník se samonakládacím systémem.

Všechno zvládne sám

Porto V15 je přepravník specializovaný pro naložení a odvoz válcových balíků sen, slámy a senáže. Postaven je na jednonápravovém podvozku. Těžiště je nízko položeno, což dává vozu velmi dobrou stabilitu i při naložení balíků do dvou řad. Výška nenaloženého vozu činí 2,92 m. Celková délka vozu činí 8,5 m a šířka 2,8 m. Maximální rychlost, kterou se může pohybovat činí 25 km/h. K traktoru je připojen pomocí oka s průměrem 40 mm.

Balíky jsou na ložnou plochu ukládány do dvou řad vedle sebe a následně do třetí řady, položené na dvou předešlých. Nakládání má na starosti samonakládací systém, který je tvořen vidlicí. Vidlice si najede pod balík a během jediné operace balík zvedne a uloží na ložnou plošinu přepravníku. Standardní vidlice je zkonstruována pro manipulaci s válcovými balíky s průměrem až 150 cm a výškou 120 cm. Průměr balíku může být jakýkoliv, protože vidlice je nastavitelná. Nakládka jednoho balíku zabere průměrně 40 s. Balík je naložený, ale je třeba ho posunout do zadní části vozu, aby mohly být naloženy další balíky. Proto je ložná plošina vybavena posuvným rámem, který má za úkol uložit balíky do požadované pozice. Ve chvíli, kdy je přepravník plný, může vyrazit na místo skladování a tam provést vykládku. Vidlice jsou přitom uloženy na straně u balíků.

Vyprazdňování přepravníku je opět řešeno pomocí posuvného čelního rámu. V zadní části vozu se nachází výklopné čelo, které během přepravy tvoří zábranu proti vypadnutí balíků. Při vykládce se čelo vyklopí a posuvný rám pomalu sesunuje balíky z plošiny. Výhodou systému je citlivá vykládka.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *