Lis v Radostíně zahálet nebude

Zeras a. s. Radostín je spokojeným uživatelem strojů Massey Ferguson. Kromě strojů samotných k tomu přispívá i nadstandardně dobrý vztah s prodejcem strojů, kterým je firma Agrocentrum ZS v čele s Ing. Ludvíkem Kuřátkem. Posledním přírůstkem byla souprava nového traktoru Massey Ferguson 8737 S s lisem na hranolové balíky MF 2270XD.

Strojům to spolu na poli sluší, dobře si rozumí, ale především společnou silou zastanou obrovský kus práce. Oproti předešlé soupravě, kterou tvořily stroje stejné značky, se produktivita zvýšila. A jelikož Zeras Radostín se zaměřuje na chov skotu a produkci mléka, je včasná sklizeň slámy, co by podestýlky a krmiva, klíčovou pracovní operací.

Lis z Hesstonu

Nový lis na velké hranolové balíky MF 2270 XD patří do rodiny lisů MF 2200 a vyroben byl ve výrobním závodu v Hesstonu. Jeho práce začíná na sběracím ústrojí, které je vybaveno čtyřmi hranatými šnekovými dopravníky dopravujícími plynule materiál k řezacímu ústrojí s rotorem ProCut. Rotor ProCut má novou konstrukci a má tvar písmene V. MF 2270 XD je vybaven 26 noži, které jsou uspořádány do dvou sad a z kabiny traktoru se dají zapínat či vypínat podle potřeby. Pokud pracují všechny, je délka řezanky 43,5 mm. Nařezaný materiál podávají pěchovací prsty do předlisovací komory. Ve chvíli, kdy dojde k jejímu naplnění, otevřou se dvířka a pěchovací vidlice posunou připravenou vrstvu do lisovací komory. MF 2270 XD je vybaven lisovací komorou OptiForm. Ta má na starosti vytvořeni balíku s dokonalým tvarem a pořádnou hustotou. XD je zkratkou slov „extra density“ a v praxi to znamená, že lis slisuje o 15-20 % více materiálu než jeho stájový standardní kolega MF 2200. Srdcem lisovacího ústrojí je robustní píst s masivním setrvačníkem, který má o 91% větší hmotnost a více než dvojnásobnou tloušťku ve srovnání se standardní verzí. K tomu bylo zapotřebí vyvinout i novou převodovkou, která je rovněž robustnější, o 35% těžší a je uzavřená v pevnější skříni. Zesíleny musely být i další konstrukční prvky pohonu, aby velké zatížení zvládly a přepracována byla dokonce i konstrukce hlavního podvozku.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *