Podle požadavků evropského trhu

Traktory Kubota pocházejí z Japonska a až na jedinou řadu M7 se také všechny v Japonsku vyrábějí. Do Evropy připlouvají v lodních kontejnerech rozmontované a na starém kontinentě se jen kompletují. V České republice se sice stále nejvíce prodávají traktory Kubota v segmentu menších speciálních traktorů, ale čím dál více prosazují i středně výkonné řady do zemědělství. Oblíbená je například řada M 5001 nebo MGX-IV.

V loňském roce společnost představila novou řadu M6, která nabízí ještě všestrannější traktory. Tři modely s výkonem od 121 do 161 koní jsou dobře vybaveny, aby zastaly všechny pracovní operace na menších a středních farmách. Pracovat, ale mohou například v živočišné výrobě a často jsou také vybavovány čelním nakladačem.

A proč, že se společnost Kubota rozhodla představit novou řadu M6, když výkon modelů M6 se částečně překrývá s modely řady MGX? Traktory řady M6 totiž byly vyvinuty přesně pro evropský trh. Jejich vývoj započal už v roce 2014 a zapracovány byly všechny připomínky evropských farmářů.

Je to větší silák

V segmentu středně výkonných traktorů se hodí všestrannost. Traktory jsou totiž buď využívány na menších farmách jako klíčový stroj pro všechny pracovní operace, anebo ve větších podnicích jako specialisté například do živočišné výroby anebo třeba do linky sklizně pícnin. Právě proto, nabízí většina výrobců v tomto segmentu širokou paletu strojů. Modelová řada Kubota MGX- IV je sice považována za všestranné traktory, ale ve srovnání s novou řadou M6 se více hodí do lehčích prací. Řada M6 naproti tomu dostala do vínku specifikace, které sluší strojům v těžkých tahových pracích. Tak například už konstrukčně mají M6 větší rozvor 2690 mm (MGX-IV 2435 mm), zesílila předaní i zadní náprava a traktory celkově „ztěžkly“, takže jejich pohotovostní hmotnost činí 6000 kg. Díky tomu a také díky silné hydraulice mohla narůst i kapacita zadního tříbodového závěsu, a to na 7000 kg oproti 5000 kg u MGX-IV. Za zmínku stojí, že traktory Kubota jsou obecně siláci a vlajková loď nejsilnější řady M7 například uzvedne na zadním tříbodovém závěsu až 9400 kg.

Modely M6 jsou už ve standardu vybaveny loadsensigovým hydraulickým okruhem a hydraulickou kapalinu v něm pohání čerpadlo s průtokem 115 l/min. Snadno si tak poradí i s náročnější závěsnou technikou. U nové řady vzrostl i počet externích hydraulických okruhů na tři ve standardu a čtvrtý je k dispozici volitelně.

Kromě toho společnost Kubota přepracovala hydraulický posilovač řízení tak, aby se zlepšila účinnost při práci s čelním nakladačem.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *