Řídit Lamborghini a přitom pracovat

Při vyslovení jména značky Lamborghini si většina z nás představí sportovní automobil. Ale ti, co mají co do činění se zemědělskou technikou, si určitě vybaví též traktor. Firma Lamborghini v loňském roce inovovala své modelové řady a jedna z nich nese označení Nitro. Současný trend snižování zdvihových objemů motorů je patrný nejen v automobilovém průmyslu, ale i v traktorářské branži. Modelová řada Nitro zahrnuje pět traktorů s maximálními výkony motorů od 89 do 127 koňských sil (66 až 87 kW) a všechny mají čtyřválcové motory Deutz se zdvihovým objemem jen 3,6 l. Samozřejmostí je přeplňování s mezichlazením a regulací plnicího tlaku vzduchu, nebo vstřikování common rail. Motory splňují emisní limit Tier 4i (stupeň IIIb) a důležité je to, že jim k tomu stačí jen systém EGR a diesel oxidační katalyzátor. Nepotřebují tedy žádný filtr částic nebo systém SCR, a to je pro potenciální uživatele velmi zajímavá informace. Modely Nitro mohou mít tři základní varianty převodových ústrojí. Tím nejjednodušším je pětistupňová převodovka s dvěma rychlostními rozsahy a mechanickou reverzací. Dá se předpokládat, že toto provedení se na našem trhu asi neobjeví, neboť nároky našich zemědělců na technické parametry traktorů jdou stále nahoru. Mnohem zajímavější jsou totiž dvě další převodovky. Mechanická s násobičem točivého momentu a reverzací při zatížení a též převodovka plynulá.* Více informací v týdeníku Zemědělec.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *