Sériový traktor mezi speciály

Před čtyřmi roky proběhl úspěšný zápis do Guinessovy knihy rekordů, kdy speciálně upravený traktor Valtra T 234 řízený známým soutěžícím Juhou Kankunenem dosáhl průměrné rychlosti přes 130 km/h. V rámci propagace značky se o tři roky později uskutečnil další rekord a sice v nejrychlejším plužení, kdy Valtra T 254 Versu s autonomním řízením a čelní sněhovou radlicí dosáhla rychlosti přes 73 km/h.

Valtra N 174 si letos projela i dvě rychlostní zkoušky na Rallye Šumava. V kabině seděli známí dakarští závodníci Martin Macík a Jan Brabec z týmu Big Shock Racing a příjemně pobavili fanoušky motorsportu i sebe samotné.

 

Apríl? Nikoliv

Rozhodnutí startovat na Rallye Šumava Klatovy v traktoru vyhlásil Martin Macík 1. dubna a zprávě zpočátku věřil jen málokdo. Navíc když fotografie traktoru v barvách Big Shock Racing byla evidentně z „fotošopu“. Ještě v Klatovech se lidé chodili ptát, jestli naleštěný stroj Valtra v týmových barvách, které mají na svědomí nadšenci z Rallye Design, opravdu vyjede z divácké zóny na trať. Nakonec se vše povedlo, a Macík s Brabcem projeli cílem dvou rychlostních zkoušek Klatovského okruhu. Úspěšnému vystoupení na trati předcházela krátká příprava, několik tréninků, ladění designu traktoru a domluva s pořadateli závodu.

Nové zážitky

Do Klatov na závod samotný už jezdci dorazili natěšení. Když přišlo na věc, Martin Macík nasadil tempo, Jan Brabec na sedadle spolujezdce navigoval podle zapůjčených poznámek a podél trati i v kabině traktoru, obutého do industriálních pneumatik Nokian, začalo být živo. První jízda ve 14 hodin byla opatrnější, ale v druhé večerní části už se jelo naplno.*

Celý článek najdete v Mechanizaci zemědělství 6/2019.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *