Správné huštění pneumatik dělá divy

V průběhu druhé jízdy soupravy traktoru Magnum 370 CVX se strojem Simba SL 500 na praktické ukázce v průběhu Dne Case IH v Kameni byl tlak vzduchu v pneumatikách snížen. A to na hodnoty, které jsou při daném zatížení správné: 1,2 baru na přední nápravě a 1,4 baru na zadní. Tuto změnu doprovázela charakteristická deformace bočnice, která ale není na závadu. Zároveň se také plášť prodlouží a zvětší se kontaktní plocha pneumatik s půdou.

V průběhu druhé jízdy bylo patrné, že traktor na zdánlivě deformovaných pneumatikách pojížděl se zahloubeným nářadím do cíle výrazně svižněji. Přitom jeho vytížení motoru bylo na shodné na úrovni. Prokluz kol byl i na první pohled na nižší úrovni, což samozřejmě platí i o míře opotřebení pneumatik a spotřebě paliva. V cíli bylo provedeno vyhodnocení jízdy soupravy. V záběru byl větší počet lamel vzorku, délka otisku se zvětšila a tomu odpovídalo i zvýšení pracovní rychlosti o 2 km/h na 12-13 km/h. Díky tomu mohla souprava dorazit do cíle dříve.

Bylo tedy patrné, že za předpokladu správného huštění dovolují pneumatiky Mitas SFT lépe využívat výkonu motoru pro tahový výkon a zvyšovat produktivitu práce při snížení nákladů. Větší kontaktní plocha znamená i tvorbu menších kolejí v půdě, a každý centimetr, o který jsou vyjeté koleje mělčí, znamená i menší spotřebu paliva.

Série pneumatik Mitas SFT byla přímo vyvinutá pro využití na výkonných traktorech, takže má i dostatečnou nosnost.*

Více informací o praktické ukázce společnosti AgriCS přinese Mechanizace zemědělství 7/2015.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *