Systém inteligentního brzdění

Rakouský Steyr představil na tiskových dnech nový systém S-Brake. Mohl jsem si jej vyzkoušet na traktoru Steyr Terrus 300 CVT. Jakmile jsem za jízdy po cestě s velkým senážním návěsem s tlakem na pojezdový pedál polevil, traktor citelně zpomalil, ale žádný ráz od připojeného návěsu jsem nepocítil.

Místo toho vyletěla vzhůru ručička na manometru, instalovaném na A sloupku v kabině navíc speciálně proto, aby testující řidiči mohli sledovat účinnost systému S-Brake. Od manometru vedl svazek kabelů kamsi dolů a díky tomu bylo možné na stupnici tohoto zařízení odečítat aktuální tlak v brzdovém systému návěsu.

Zkoušel jsem také zrychlit „svého“ Terruse CVT pomocí páky Multicontroller, což možné je, protože kdykoli za jízdy je možné přecházet z ovládání pojezdu pedálem na ovládání touto pákou. Akcelerace netrvala nijak dlouho; po přitažení páky současně se zpomalením traktoru ručička na manometru opět vyletěla vzhůru.

U testovaného traktoru jsem si také všiml malého přídavného pedálu na levé straně podlahy. Jednalo se o motorovou brzdu – výbavu na přání. Tento pro intenzivní dopravní nasazení traktorů Steyr užitečný systém vychází z konstrukční vyspělosti motorů, dodávaných dceřinou společností FPT Industrial. Celá řada komponentů v motoru změní své nastavení, jakmile řidič tento pedál sešlápne – kromě škrticí klapky ve výfukovém potrubí, vytvářející potřebný protitlak spalin, se mimo jiné i roztočí ventilátor chladiče na plný výkon.*

Více informací v týdeníku Zemědělec.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *