Tatra Cecilka má zastávku na veletrhu

Ve velkém pojala svou prezentaci na agrosalónu Země živitelka společnost P + L s. r. o. Na stánku jsou k vidění zástupci z celého sortimentu prodávané techniky. Nechybí ani sklízecí mlátička Sampo Comia 2.0 C8, kterou velikostí překonává jedině těžký terénní nákladní automobil Tatra Phoenix Euro 6.

Tatra traktor 8X8 je osazena nástavbou v podobě velkoobjemové dvoustranně sklopné korby s hydraulickým zadním čelem S2. Korbu je možné sklápět do strany vlevo nebo dozadu. Výhodou této nástavby je univerzálnost využití k dopravě velkého počtu komodit: jak pícnin v průběhu sklizně senáží či siláží, tak například zrna obilovin. To ale není vše; Tatra je připravena i k záměně korby za fekální cisternu či rozmetadlo hnoje. Všechny tři nástavby vyrábí speciálně pro Tatru firma ZDT. Díky této flexibilitě nalézá vozidlo celoroční využití.

Hlavní smysl vozidel Tatra v zemědělství spočívá ve využití k dopravě po silnici či kombinovaně s dopravou po poli. Vysoká přepravní kapacita, rychlost přepravy a komfort jízdy na plně odpruženém podvozku, odpružené kabině i sedačce řidiče jsou hlavními přednostmi. To se také snaží pracovníci firmy P+L prezentovat zemědělcům v průběhu originální Tatra Tour, které bylo v letošním roce zahájeno odvozem zrna od mlátiček v červenci, v roce 2022 již začne jarními senážemi (s odlišným konceptem vozidla).

Výkonu má Tatra jako vždy dostatek. Poskytuje jej vodou chlazený šestiválcový motor MX Paccar, naladěný na 483 k. Vystavené vozidlo mělo šestnáctistupňovou manuálně řazenou převodovku, kde se rychlosti řadí malou pákou s vyšlápnutím pedálu spojky.*

Více informací v týdeníku Zemědělec.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *